Joan Abelló, la col·lecció convidada. Museu Arxiu Tomàs Balvey

Museu Abelló i Museu Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu, dos museus que són fruit de dos col·leccionistes. En motiu del centenari del naixement del primer, Joan Abelló, el Museu Abelló exposa a la vitrina del Museu Tomàs Balvey  dos objectes de la seva col·lecció modernista, un d’ells relacionat també amb un tema de salut, un dels clars exponents del Museu de Cardedeu.

Joan Abelló, la col·lecció convidada Coincidint amb la commemoració de l’Any Abelló, el Museu Municipal Joan Abelló de Mollet del Vallès convida a diferents museus d’arreu del país a afegir-se a la celebració. Un conjunt d’actes i exposicions volen donar a conèixer la personalitat desbordant del pintor i col·leccionista Joan Abelló que es poden resseguir en la seva Casa Museu de Mollet i en el Museu Abelló, desplegant la seva col·lecció i la seva pintura per diferents punts de la geografia catalana per tal que les peces dialoguin amb obres dels fons d’altres Museus. A cada lloc, una complicitat. La col·lecció Abelló al Museu Arxiu Tomàs Balvey Una de les col·leccions més importants del fons de Joan Abelló és la dedicada al Modernisme. Fruit del seu interès, moltes de les seves peces no només han sortit del Museu Abelló o de la Casa del Pintor per bastir exposicions arreu de Catalunya i de l’Estat, sinó que el mateix Museu Abelló va dedicar-li tres grans exposicions en el marc del projecte «Vestigis del Modernisme: Obrim el teló», organitzada l’any 2011; «Interioritats quotidianes», el 2013, i «Entre Salons. Granados & Pellicer», el 2016. El filtre d’aigua modernista que presentem està exposat habitualment a la col·lecció permanent de la Casa del Pintor. Va ser creat en el context higienista que va estendre’s a mitjan segle XIX amb la voluntat de millorar la qualitat de l’aigua per beure de les cases més benestants de la nova burgesia. L’elecció d’aquest objecte vol ser també una picada d’ull a la vila de Cardedeu, com a centre destacat del fenomen de l’estiueig, i al seu patrimoni modernista. La peça va ser seleccionada en la mostra que el Museu Abelló va dedicar als objectes quotidians d’estil modernista, el 2013; com també la important col·lecció d’agulles de barret que Joan Abelló va heretar del seu mestre Carles Pellicer i que habitualment es mostren a la Casa del Pintor, ben a prop de la col·lecció de ventalls, botons, objectes de merceria, barrets, ceràmica… Una col·lecció entre col·leccions que ressona meravellosament entre les parets del Museu Arxiu Tomàs Balvey.