Abelló, un paisatge imaginari.

Del 16 de setembre al 7 de gener de 2024

EXPOSICIÓ

L’exposició celebra el centenari de Joan Abelló a través de la mirada del duet d’artistes
contemporanis Varvara & Mar. Després de la seva residència al museu i al centre de
documentació l’estiu del 2022, els artistes han connectat amb l’obra i la vida d’Abelló, i això es
reflecteix en les obres d’aquesta mostra. A més, Mar Canet, nascut a Mollet del Vallès, recorda la
influència d’Abelló en la seva ciutat natal.

“Abelló, un paisatge imaginari” commemora el centenari de Joan Abelló a través de la mirada contemporània del duet d’artistes digitals Varvara & Mar. Després de la seva residència al museu i al centre de Documentació del Museu Abelló l’estiu del 2022, els artistes han connectat amb l’obra i vida d’Abelló, cosa que es reflecteix en les obres de la mostra. A més, Mar Canet, nascut a Mollet del Vallès, recorda la influència d’Abelló a la seva ciutat natal.

Com a primers usuaris d’eines creatives d’IA, Varvara & Mar són coneguts per incorporar tecnologia en la seva pràctica artística i per com contemplen els temes socials i ambientals des del punt de vista de l’era de la màquina. Sondegen com la tecnologia ha alterat els nostres punts de vista, ens ha transformat i ha afectat l’entorn que habitem.