Joan Abelló, la col·lecció convidada. Museu de Valls

Del 21 de desembre al 21 de gener

Dos moments de Joan Abelló captats per la poètica mirada de Francesc Català-Roca: el pintor ha sortit a l’exterior del seu estudi, allà on assegura tenir una petita galeria penjada al cel com si d’un niu es tractés i des d’on contempla la ciutat de Barcelona, plena de vida i del pampallugueig dels seus anuncis a la nit.

Potser ha acabat la jornada de treball i ha deixat reposar els pinzells; potser ha acabat d’arribar d’una de les llargues estades per Europa, on s’instal·la de tant en tant a pintar o, per què no, ha arribat de la seva casa de Mollet, on comença a ensenyar la seva col·lecció. Francesc Català-Roca l’acompanya. Com el dia en què el pintor vol retratar-se de torero, com si així pogués parlar també de la seva col·lecció de tauromàquia, que creix cada dia entre la seva col·lecció de col·leccions.

A la seva casa de Mollet, una sala folrada de cartells, vestits i toros de souvenir és l’escenari perfecte per imaginar l’espectacle taurí. La plàstica de la festa li agrada. La pinta i es converteix en un gran col·leccionista d’escultures de toros d’Eleuterio Blasco i d’Alberto. A la sala del costat de la Casa del Pintor, hi té la galeria de retrats que li dediquen els artistes i que el construeixen també amb la seva mirada. Com Francesc Català-Roca avui.

Abelló al pati del seu estudi de Barcelona contemplant la ciutat. Fotografia de Francesc Català-Roca