Joan Abelló, la col·lecció convidada. Museu de Lleida

Aquesta petita mostra es basa en el diàleg del Sàtir d’Ismael Smith amb Pan i Dafnis de Juan Adán, obres que comparteixen temàtica i iconografia i que permeten unir les col·leccions del Museu Abelló i del Museu de Lelida a partir de dues divinitats dels boscos.

Museu de Lleida

La col·lecció permanent de Museu de Lleida acull l’escultura Sàtir (c. 1902) d’Ismael Smith, la qual forma part de la vintena d’obres d’aquest artista polifacètic i extravagant que Abelló arribà a atresorar al llarg de la seva vida. El Sàtir de Smith és convidat a dialogar amb Pan i Dafnis (1812) de Juan Adán, obra amb la qual comparteix temàtica, la mitologia grega, i iconografia ja que les dues escultures són protagonitzades per una divinitat dels boscos.