Joan Abelló, la col·lecció convidada. Museu d’Art de Girona

EXPOSICIÓ FORA DEL MUSEU

Aquesta petita mostra convida a conèixer el bonic nexe que existí entre el pintor Joan Abelló i la ciutat de Girona mitjançant l’obra La Devesa, pintada a la tardor de 1997. La tela participà en la mostra que la Galeria Carmen de Platja d’Aro va organitzar el mateix any sobre l’artista, fruit de la qual s’edità el llibre Girona per Abelló.

Joan Abelló, la col·lecció convidada

Coincidint amb la commemoració de l’Any Abelló, el Museu Municipal Joan Abelló de Mollet del Vallès convida a diferents museus d’arreu del país a afegir-se a la celebració. Un conjunt d’actes i exposicions volen donar a conèixer la personalitat desbordant del pintor i col·leccionista Joan Abelló que es poden resseguir en la seva Casa Museu de Mollet i en el Museu Abelló, desplegant la seva col·lecció i la seva pintura per diferents punts de la geografia catalana per tal que les peces dialoguin amb obres dels fons d’altres Museus. A cada lloc, una complicitat.

Museu d’Art de Girona

La sala 17 del md’A exposa l’obra La Devesa de Joan Abelló pintada quan va fer estada a Girona, la tardor de 1997. La tela participà en la mostra que la Galeria Carmen, de Platja d’Aro, va organitzar el mateix any sobre l’artista. Fruit de l’exposició, s’edità el llibre Girona per Abelló, amb escrits d’Antoni Puigverd, Tina Casademont i Víctor Fernández. El volum dedica un capítol destacat a les teles executades per Abelló aquella tardor, amb vistes de la catedral, de l’antic pati d’Isaac el Cec, del Pont de Pedra, de Sant Fèlix o del batec de la Rambla.

En el record, la descoberta d’Abelló de la ciutat el 1943, quan, amb 21 anys, obtingué el primer Premi Santa Bàrbara de pintura i rebé l’encàrrec de fer un oli sobre la resistència de Girona per a les antigues casernes militars d’artilleria de Sant Andreu, on feia el servei militar. Al cap de 10 anys, la redescobriria, de tardor també, i la pintaria, amb el record del repic de les campanes de la catedral de fons. Com aquest 1997, quan passejà sota el gruix de les fulles caigudes dels plataners de la Devesa, i la pintà flamejant i amarada de matèria.