Diàlegs amb Abelló 5. Els quaderns de la Casa de Maru Godas

Del 19 de gener al 15 de juny de 2023

INTERVENCIÓ A L’APARADOR

Maru Godas es tanca a la Casa Museu i dialoga amb els objectes, els racons, els colors d’Abelló

La casa i el quadern són espais comuns on refugiar-se, on trobar-se per dialogar. He vingut a dibuixar a la Casa del Pintor tractant d’establir aquest diàleg amb el mestre.

I sí, et parla. Et parlen les seves pintures, els seus objectes de la col·lecció, però sobretot et parla l’energia de la passió per la bellesa que concentra aquest espai únic.

La Victòria m’ha dibuixat el mestre fins a l’últim detall perquè jo el pogués imaginar caminant al meu voltant; l’equip del Museu m’ha transmès la seva evolució com a artista i col·leccionista; he llegit els seus escrits i, finalment, he connectat amb el seu univers vibrant. Quan estava dibuixant a la casa, m’han parlat els seus colors i la seva curiositat creativa i m’he sentit molt a prop del mestre en contemplar els quadres dels seus viatges.

En aquesta intervenció intento reflectir totes aquestes connexions que m’ha transmès la casa, amb traços que intenten captar els espais, les obres i els objectes que l’Abelló va crear i col·leccionar amb tanta estima i que finalment conflueixen en un viatge il·lustrat, a estones dramàtic, d’altres divertit i caòtic, a través dels dibuixos i esbossos que he realitzat en quaderns, culminant el projecte en un mural pintat a dins la casa (o el museu) que reflecteix l’energia i la força que he sentit viatjant per la casa del pintor Abelló.

Gràcies, mestre!